Cronici

”Moving Fields este plin de fire, atât fizice cât și emoționale. Scena e un spațiu mai degrabă tehnologic – corpurile în mișcare sunt corpusculi activați de energia din jurul lor.

Tensiunile se eliberează la întâlnirea dintre doi corpusculi și lumea pare un caleidoscop defect. În acest proces frunzele prind viață iar lumina se transformă în sunet pentru că într-un spectacol experiment totul este posibil!” (Lorin Coryllus).  Citește mai mult

Fapte vitejEști este cel mai inteligent spectacol pentru copii pe care l-am văzut in 2015.

E un spectacol țesut cu finețea și subtilitatea unei broderii în care firele fricii se înnoadă, se rup, scâncesc, râd în hohote și se eliberează. Un montaj elaborat al fricilor cotidiene, experimentate intens de copii și de părinții. (Mihaela Michailov, critic, dramaturg)

”În PE BUNE asistăm la o de‐narativizare progresivă a dramaturgiei spectacolului, la ocondensare și esențializare a materialului povestit, în favoarea unei abstractizări a conținutului corporal.” (Mihaela Michailov). Citește mai mult

”Un spectacol cu totul special. Reprezentația este autentică de la început până la sfârșit.” (blog copilariefericita)

”În singurătatea lui, corpul se autoanalizează, simţurile se ascut şi înregistrează, ca un seismograf, fiecare pulsaţie. Lay(ers) este un spectacol despre căutarea de sine, convulsivă, torturantă, care lasă în urmă răni şi gînduri noi, despre pielea care filtrează emoţiile, le catalizează, despre limitele fiinţei, care coincid cu cele ale senzitivităţii.” (Oana Stoica, critic) Citește mai mult

”The work progressed into a full blown provocation of social paradigm as it relates to body image, introspection, and authenticity.

Both illusory and literal, Lay(ers) was an abstraction of boundaries but remained concretely experiential for those courageous enough to participate.” (Miranda Chateilos, SIDF Culminates With a Bang- Seattle Dances) Read more

”Interogația lansată de Cristina Lilienfeld este de maxim interes pentru artele vizuale, pentru că artele vizuale nu pot ajunge prea curând la un rezultat similar fără instrumentele dansului.” (Igor Mocanu, cercetător, artist vizual) Citește mai mult

”Uimitoare a fost tematica performance-ului Nu toţi sunt eroi, conceput şi realizat de Cristina Lilienfeld şi Smaranda Găbudeanu.

Chiar dacă reuşita lor este doar o picătură într-un ocean de ură şi intoleranţă, este totuşi o reuşită. Deci e posibil, oricât ar fi de greu.” (Liana Tugearu, critic de dans) Citește mai mult

”Două momente sunt foarte puternice și pline de substanță, rămânînd adânc întipărite pe retină: primul este un duet, “a bit” politic, sexual, ba poate chiar hilar, al doilea se finalizează într-o scenă plină de ridicări și căderi dezarticulate-  o metaforă excelentă a existenței noastre.” (Cosmin Manolescu, coregraf)  Citește mai mult

”Până acum n‐am mai văzut ceva ca Pe bune. Este un experiment reuşit. Ce ne‐a convins să îl includem în programul festivalului a fost reacţia copiilor, care priveau momentele de dans fascinaţi, care se bucurau de fiecare interacţiune.” (Magda Coroiu, coordonator de proiect FITC)

”Pe bune este inedit şi quirky” (Gabi Costin, actor)

”Dacă sunteți în căutarea unui spectacol de calitate, în care emoția, sensibilitatea, umorul sunt reunite inteligent într-o experiență ce se adresează deopotrivă copiilor și adulților, vă recomand cu mare drag spectacolul-performance de dans şi umbre pentru copii Fapte vitejEȘTI” (Cristina Adam Toma, Roata Mare) Citește mai mult

PETEC ne surprinde din nou cu Pe bune, un performance inedit și proaspăt în care povestea, muzica live, dansul, improvizația se îmbină natural și armonios; un spectacol pentru minte și pentru suflet, pentru (inter)activi și contemplativi, pentru copii și părinți, pentru iubitorii artelor performative și pentru cei care abia le descoperă. (Roata Mare)

“ Fapte vitejesti – Un spectacol incredibil de bun, recomandat copiilor și nu numai….hm, cum să fac să vă conving să mergeți să-l vedeți? E genial. Ah, e minunat. Ba nu, ba nu, e miraculos și exagerat de bun. Of, ce mult mi-a plăcut. ” (Ioana Petre, regizor)

Am trăit emoții, am râs, m-am speriat ca orice copil, și m-am jucat, și ce e mai important, m-am acceptat pe mine. Pe scenă, alături de voi. frica mea a devenit brusc invizibilă și asta pentru că autenticitatea experienței trăite împreună a făcut posibilă ieșirea mea dintr-un „borcănel”( Mircea Telegescu – psiholog, clinician)

Am fost apoi parte a spectacolului şi am simțit tot ce se întâmpla acolo, am râs mult, m-am speriat, m-am emoţionat, apoi am înţeles şi am acceptat. Spectacolul a fost o experienţă profundă, autentică şi extrem de utilă atât pentru copii cât şi pentru părinţi.” (Ioana Paladi – medic specialist psihiatrie)

Privitorul este captat de ritmul rapid, dar perfect asimilabil al „evenimentelor” de pe scenă, care alternează, pe alocuri cu un umor irezistibil, episoade pline de dramatism din istoriile personale cu puncte cheie din istoria europeana (Silviu Moldovan, istoric CNSAS)

Fapte vitejești e printre cele 5 spectacole din 2015 de văzut de cât mai mulți spectatori pentru modul în care încearcă (şi reuşeşte) să regândească ideea de teatru pentru copii (pentru copiii de azi, cu gândirea – teatrală – a zilei de azi. Fapte vitejEști este cel mai inteligent spectacol pentru copii pe care l-am văzut in 2015 (Iulia Popovici, critic, curator)

”E un spectacol țesut cu finețea și subtilitatea unei broderii în care firele fricii se înnoadă, se rup, scâncesc, râd în hohote și se eliberează. Un montaj elaborat al fricilor cotidiene, experimentate intens de copii și de părinții.” (Mihaela Michailov, critic, dramaturg)

”Lay(ers) este un spectacol despre căutarea de sine, convulsivă, torturantă, care lasă în urmă răni şi gînduri noi, despre pielea care filtrează emoţiile, le catalizează, despre limitele fiinţei, care coincid cu cele ale senzitivităţii.” (Oana Stoica, critic de teatru)

”Interogația lansată de Cristina Lilienfeld este de maxim interes pentru artele vizuale, pentru că artele vizuale nu pot ajunge prea curând la un rezultat similar fără instrumentele dansului.” (Igor Mocanu, cercetător, artist vizual)

”Nu toti sunt eroi propune un exerciţiu de maximă sinceritate. Frumuseţea lui şi curajul care îl fundamentează stau tocmai în alunecarea pe terenul ficţionalizării inevitabile.” (Gina Șerbănescu, critic artele spectacolului)

”În PE BUNE asistăm la o de‐narativizare progresivă a dramaturgiei spectacolului, la o condensare și esențializare a materialului povestit, în favoarea unei abstractizări a conținutului corporal.” (Mihaela Michailov, critic)

”Lay(ers) ne dă o lecție de bunătate, de vulnerabilitate și de gingășie. Ne oferă un context de meditație, ne expune și pe noi, chiar dacă avem îmbrăcămintea atașată, dar vulnerabilitatea vine, evident, din altă sursă decât din goliciune trupească.” (Silvia Cazacu, sociolog, cronicar)

”Asemenea întrebări, la care încă mai căutăm răspuns, s-au ivit pe nesimțite ieri seară, la spectacolul After.Life, în timp ce urmăream cu sufletul la gură povestea unei nesfârșite călătorii spre interior, spre sine, spre Țara Soarelui Răsare.” (Ioana Bradea, scriitor, jurnalist)

”Uimitoare a fost tematica performance-ului ”Nu toţi sunt eroi”. Chiar dacă reuşita artiștilor este doar o picătură într-un ocean de ură şi intoleranţă, este totuşi o reuşită. Deci e posibil, oricât ar fi de greu.” (Liana Tugearu, critic de dans)