Echipa
membru fondator, Președinte
Smaranda Găbudeanu
Smaranda Găbudeanu și-a început educația artistică prin studii de arta actorului mânuitor de păpuși și marionete și a continuat cu dans contemporan și cu vizite în medii diverse, lucrările sale având o perspectivă inter-disciplinară ce integrează diferite practici și abordări. A absolvit UNATC „I. L. Caragiale”, Academia de dans și performance CNDB și programul masteral “Teoria și practica imaginii”, la CESI.
Smaranda a coregrafiat și a dansat în spectacole și filme de dans contemporan, a creat instalații vizuale, a jucat în și a creat coregrafii pentru spectacole de teatru.
A colaborat cu coregrafii Mădălina Dan, Mihai Mihalcea, Vava Ștefănescu, Benno Voorham, Cristina Lilienfeld, Sasha Dodo, Mihaela Dancs, Jan Burkhardt și cu regizorii Rareș Zaharia, Selma Dragoș, Marina Hanganu, Attila Vizauer, Mihai-Gruia Sandu etc. A co-creat împreună cu artiștii vizuali Dilmana Yordanova, Ioana Marinescu, Larisa David și muzicienii Irinel Anghel, Doina Rotaru, Călin Torsan etc.
A colaborat de-a lungul timpului ca dansator, actor, coregraf cu Centrul Național al Dansului București, Opera Națională Română, Teatrul Nottara, Teatrul Excelsior, Teatrul Ion Creangă, Teatrul George Ciprian Buzău, Teatrul Regina Maria Oradea, Universitatea Națională de Muzică, ansamblul Sonomania, Bucharest Wind Ensemble, Muzeul de Artă Recentă, @SAC/ Malmaison, Galateca, AVMotional și a expus ca artist la WASP, Beaconsfield Gallery – Londra, Pavilion 32 Goethe Institut, Cazarma U -Timișoara.
Smaranda este membru fondator și președinte al Asocației Pentru Teatru și Carte (PETEC) – o platformă interdisciplinară de producție, cercetare și educație în domeniul artelor performative
E-mail:smaranda@petec.ro
Tel:0721261370, 0724357237
Director de Imagine
Oana Băluță
Colaboratori
Cristina Lilienfeld
CRISTINA LILIENFELD a studiat coregrafia și psihologia căutând în permanență punctul în care cele două discipline se întâlnesc.
În ultimii ani a colaborat și continuă să lucreze cu diferiți coregrafi și dansatori dar și cu artiști vizuali și muzicieni făcând parte din mai multe grupuri artistice interdisciplinare.
Spectacolele ei “Lay(ers), “Nu toți sunt eroi”, „ Fapte vitejești”, “Moving Fields” precum și numeroase spectacole în care dansează sau pentru care a semnat coregrafia: “Coregrafie de grup”, “În trup”, “Dancer In The Dark”, “The Great Scheme of Things – concert Fierbinteanu” etc. continuă să fie prezentate pe scenele din Bucuresti, din țară și internaționale.
În anul 2016 a făcut parte din programul Dance Roads prin intermediul căruia a călătorit în cinci țări europene prezentând spectacolul Lay(ers). În 2015 a devenit membru al Asociației PETEC susținând diferite producții cu caracter interdisciplinar create pentru toate categoriile de vârstă.
Cristina caută, atât în activitatea sa artistică cât și în cadrul atelierelor de dans contemporan pe care le susține să scoată în evidență partea de autenticitate din orice situație cu care intră în contact.
E-mail:contact@petec.ro
Tel:0721261370, 0724357237
Virginia Negru
Negru Virginia studiază dansul și inteligența corporală cu intensitatea și pasiunea unui cercetător științific. A descoperit plăcerea de a-și organiza mișcările în feluri sofisticate înainte de a putea vorbi, înainte de a înțelege că ceea ce făcea se numea dans.
În afară de studiile formale pe care le-a urmat, consideră că cel mai mult a învățat și a înțeles despre mișcare și dans din pornirile ei de autoeducare, urmărind și cautând sa lucreze cu profesorii care o inspirau în mod special: Catrina Choate (dans contemporan și Feldenkrais), Amalia Stinopoulou (Limon Technique) Lelia Marcu (Balet), Steve Batts și Ursula Laeubli, Benno Voorham si Sybrig Dokter, Scott Wells, Ekaterina Ericson, Alexandra Soshnicova si Serghei Golovnya, Cyrus Khambatta, Nora Hajos, Nancy Stark Smith, Ralf Jaroschinski, Sveta Bird, Sasha Dodo, Bernd Kanppe, Adrian Russi si Manuela Blanchard, Susanne Martin (Instant Composition, View Points și Contact Improvisation).
A descoperit și practicat prima data Contact Improvisation în 2006 în cadrul Festivalului de Teatru din București. Apoi a continuat studiul acestei forme de dans în Europa și SUA. Iar în prezent împreuna cu asociația PETEC organizează Festivalul Internațional de Contact Improvisation – Contact Bucharest Festival 2018 și participă la producția de spectacole care folosesc CI ca formă de dans și tehnică de improvizație.
E-mail:contact@petec.ro
Tel:0721261370, 0724357237
Mircea Lazăr
Născut în 1982, Mircea Lazăr a început studiile de vioară la vârsta de cinci ani în orașul său natal Deva.
La vârsta de treisprezece ani si-a continuat pregătirea în București, cu profesoara Carmen Runceanu si maestrul Ștefan Gheorghiu. După ce a absolvit Conservatorul Ciprian Porumbescu, a câștigat o bursa de studii la Universitatea din Ohio, SUA iar în 2009 a fost acceptat in Academia Orchestrală New World Symphony din Miami Beach, sub îndrumarea lui Michael Tilson Thomas.
În cursul activității sale artistice a susținut recitaluri atât in România cât și in Statele Unite, a acumulat o experiența muzicală deosebita sub bagheta unor dirijori faimoși (Michael Tilson Thomas, Andris Nelsons, John Adams, Esa-Pekka Salonen, Riccardo Muti, Stéphane Denève, Osmo Vänskä, etc.) a colaborat cu orchestre în postura de concertmaistru sau solist (New World Symphony, Miami Lyric Opera, Orchestra Augustin Bena Alba Iulia), si a beneficiat de îndrumarea (Masterclass-uri) și colaborarea (concerte sau recitaluri) unor instrumentiști faimoși (Gil Shaham, Midori Goto, Christian Tetzlaff, Leila Josefowicz, Alexandru Gavrilovici, Jamie Laredo, Jennifer Koh, etc.).
Alături de artiștii PETEC performează în spectacolul (În)locuit.
Alina Ușurelu
Alina Ușurelu (EZA) a absolvit programul de master: Spectacol. Multimedia. Societate. în cadrul Centrului de Excelență în Studiul Imaginii.
Este artist vizual și colaborează cu membrii comunității de dans contemporan. Își dorește să dezvolte producția de video-dans din România și lansează propuneri multimedia inedite.
În 2016 lansează primul scurtmetraj experimental de dans, Up Stairs și începe să susțină cursuri de imagine pentru amatori. În 2017 creează și implementează proiectul Exposing Movement (fotografie analog și dans contemporan) și se pregatește pentru performance și instalații multimedia.
E-mail:contact@petec.ro
Tel:0040 737 522 633
URL:www.alinausurelu.com
URL:www.upstairs-experiment.com
URL:https://exposingmovement.tumblr.com/
Sasha Dodo
Sasha Dodo
Sasha Dodo (Alexander Omelchenko) (RU) – este un artist freelancer activ în domeniile poeziei, teatrului experimental, improvizației de dans și filmulului. Este implicat în organizarea de medii independente de cercetare, educație și producție artistică: rezidențe, festivaluri, laboratoare, ateliere, filme poetice și performance-uri în Europa și Asia.
Demersul său creativ se bazează pe contemplație; prin arte vizuale, mișcare și text caută căi de a revela viziunea poetică și de a dezvălui prezența necunoscutului. O importantă parte a cercetării sale se petrece în natură.
În munca sa de predare este interesat să creeze spații în care cunoașterea e rezultatul unui demers comun de creație, dincolo de obișnuitul raport profesor-student. Medii pentru investigarea inteligenței corporale în relație cu conștientizarea spațială și imaginația.
Adesea își împărtășește cercetările prin Contact Improvisation, Butoh, dans Sufi.
Creator și organizator împreună cu Dolores Dewhurst – Marks a rezidenței Art Continuum Nomadic Residency: http://artcontinuum.space
Autor al cărții de basme ”Vertigo”, 2018
Regizor al ”Forgotten Poem”- film de dans poetic contemplativ 2018
Facilitator al ”Solipsis Art Lab”, laborator de improvizație de dans și performance cu tehnici de butoh și contact improvisation în Bulgaria, România 2016, 2017 (de 12 ori) și regizor al spectacolelor rezultate „chestnut garden”, „clouds of peace’, „in the absence of a flower” și „the lost place”.
Organizator:
- evenimente pentru compania italiană de dans butoh Kha
- atelier ”dance of the soul”, performace ”white hot” în Rusia 2016 și retreat-ul ”everything is vibration” în Ucraina
- „Contact Impro College” platformă internațională de educație în domeniul contact improvisation în Ucraina 2015, 2016;
- „Inci” festivaluri de contact improvisation și video performance în Crimea 2013,2014;
- „Nowness” festivaluri de creativitate spontană cu Zarey Garunts în Ucraina 2012, 2014 (de 6 ori)
- „light and love” festivaluri despre non-dualitate și conștiință în Crimea 2012 – 2015 (7 times).
Performance-uri create în perioada 2016-2019 in Bulgaria, Romania, Ucraina, Rusia, Tailanda:
„Chestnut garden”, „Clouds of peace’, „In the absence of flower”, „The lost place”, „after.life”, „Dance dancing itself”, „River of remembrance”, „The lost Place”, „Face of time”, „House in the rain”, „We are a Child”, „Metamorphosis”.
Alături de PETEC a făcut parte din proiectul ”After.Life- porți deschise prin dans”, ca regizor al ”After.Life”, spectacol de dans contemporan bazat pe basmele lui Chuang Chou și poezia lui Zarey Garunts, spus prin butoh, contact improvisation, artă video, teatru de umbre și muzică live. Proiectul a presupus și o serie de performance-uri în spații neconvenționale.
Eugen-Bogdan Popa
Eugen-Bogdan Popa, născut la Iași în anul 1980, a absolvit, la clasa profesoarei Eugenia Liliana Baciu, Liceul de Artă „Octav Băncilă” din orașul natal și Universitatea Națională de Muzică din București, la clasa profesorului Tiberiu Ungureanu. A rămas apropiat mediului universitar: din anul 2010 este Doctor în Muzică și în perioada 2011 – 2018 a fost cadru didactic asociat la catedra de violoncel a Universității Naționale de Muzică din București.
Din anul 2001 este membru al Orchestrei simfonice a Filarmonicii „George Enescu” din București.
Susține o activitate concertistică împreună cu soția sa, pianista Anamaria Biaciu-Popa. Este membru al trio-ului ClavioArte, al formațiilor camerale PROFIL, PROPULS, SonoMania (muzică contemporană), a colaborat cu Orchestra Naţională Radio, Orchestra de Cameră Radio şi cu orchestra „Virtuozii din Bucureşti”. A participat în spectacolele Deceballo (Opera Națională din București, din 2006), Tragedia lui Carmen (Teatrul Național din București, din 2007), Călătoria lui Orfeu (Teatrul Bulandra, din 2008), Münchhausen – Stăpânul minciunilor (Opera Comică pentru Copii, din 2015). A participat la înregistrări pe CD (Electrecord, Institutul Polonez din București, British Council), în emisiuni de radio și de televiziune (TVR Iași, Radio Iași, TVR 1, TVR Cultural, TV Trinitas). Începând cu anul 2015 participă la colocvii naționale de muzicologie la Botoșani și Iași.
Valentin Ghita
Oboist:
Romanian National Radio Symphony Orchestra
Sonomania New Music Ensemble
Director Artistic:
Bucharest International Music Competition
Bucharest Winds Ensemble
Unul dintre muzicienii activi ai generaţiei sale, Valentin Ghita, a studiat oboiul cu Florin Ionoaia la Universitatea Națională de muzică din București şi cu Firuța Mesaroș și Aurel Marc la Academia de Muzică din Cluj-Napoca. A primit ulterior finalizării studiilor universitare o atentă îndrumare artistică de la profesorul Dorin Gliga. Valentin Ghita a participat la cursuri de măiestrie cu soliști precum: Francois Leleux, Albrecht Mayer, David Walter, Gregor Witt, Christian Schmitt, Diego Dini Ciacci, Matthias Becker, Hans Elhorst, și Emilia Ksánky.
Este laureat de cinci ori cu premiu I la concursurile naţionale de oboi. În calitate de solist a concertat cu Orchestra de Cameră Radio din Bucureşti, Filarmonica Națională din Chișinău, Orchestra Națională Tele-Radio Moldova, Filarmonica de Stat Transilvania din Cluj-Napoca, Filarmonica din Pitești, Filarmonica din Botoșani, Filarmonica Râmnicu Vâlcea, Filarmonica din Brăila, Filarmonica din Târgoviște, Orchestra de cameră din Focșani, Orchestra de cameră Napoca, Camerata Lanto Arte.
În calitate de solist sau muzician de cameră a fost invitat să suţină recitaluri în festivaluri precum Balchik Classic Days Music Festival – Bulgaria, J.I. Schnabel Music Festival – Polonia, Contemporary Music Festival, Masan – Coreea de Sud, Eulsukdo Composition Music Festival, Busan – Coreea de Sud, Cluj Modern Festival – Romania. A fost invitat să concerteze ca oboist în Orchestra Română de Tineret, Neue Internationale Philharmonie, Mozart Kammerphilarmonie, Bombay Chamber Orchestra, Camerata Regală, Camerata Elite şi ansamblurile de muzică contemporană Profil şi Devotio Moderna.
Pasiunea lui pentru predat a început ca profesor în Mumbay – India, invitat de către The Bombay Chamber Orchestra Society în anul 2005. A fost numit profesor titular de muzică de cameră la Colegiul Naţional de Muzică “Sigismund Toduță” din Cluj-Napoca între 2006 şi 2008, profesor asociat la Academia de Muzică “Gheorghe Dima” din Cluj-Napoca între 2008 şi 2009 şi profesor asociat la Universitatea Naţională de Muzică din Bucureşti între 2016 și 2017.
Muzica de cameră ocupă un loc foarte important în viaţa sa artistică, concertând frecvent cu Bucharest Winds Ensemble, ansamblu pe care l-a fondat în 2013. Preocupat şi de muzica modernă, acesta prezintă frecvent lucrări din repertoriul contemporan pentru oboi ca membru al ansamblului de muzică nouă Sonomania. Valentin Ghita este din 2009 oboist la Orchestra Naţională Radio din Bucureşti.
Valentin Ghita a cântat în festivaluri precum George Enescu International Festival, International Radio Orchestras Festival, Masan Contemporary Music Festival, Eulsukdo Composition Music Festival – Busan, Varna Summer International Music Festival, Mărțișor International Festival Chișinău, Shanghai Spring International Music Festival, Festivalurile Sibiu – Craiova – Timișoara Muzicală, Balcic Clasic Days. A cântat sub îndrumarea unor mari personalităţi artistice precum dirijorii: Lawrence Foster, Christan Zacharias, James Gaffigan, Asher Fisch, Mihail Agafiţa, Cornelius Meister, James Judd, Leo Hussain, Ion Marin, Julien Salemkour, Cristian Măcelaru, David Cresenzi, Case Scaglione, Peter Feranec, Cristian Mandeal.
Katreni B. Maticce
Katreni B. Maticce (Ekaterina Zorina) – somatic practitioner, I study and facilitate Ideokinesis. I dance contact improvisation as well. As nomadic artist in broad terms I create visual and performative structures, read lectures within Spatial Poetry framework.
Being a certified consultant in Human Design/ BG5 and Gene Key Ambassador, I practice one on one guidance and service to all who resonates, as well as group gatherings – in formats of live retreats, meetings and as online courses.
One of the main project is Portal Labs – is an initiative merging Gene Keys live transmission, Human Design system mechanics and somatic practices.
More on my website: katrenimaticce.com
My work with PETEC consists in a series of lectures, a workshop on ideokinesis and the laboratory and performace IAMLALLA in the frame of After.Life project.
Răzvan Rotaru
Răzvan Rotaru e actor, dansator, păpușar, om și nu în ultimul rând un performer constant mirat și curios de nou!
Îi place foarte mult să se joace și să joace, crede foarte mult în momentele vii care se întâmplă aici și acum și e într-o continuă căutare de senzații și mirosuri noi.
Îmbină actoria cu mișcarea jonglând tot timpul între spectacole de teatru („Super OK”, “Masa Puterilor Noastre”), dans contemporan („Coregrafie de Grup”, “Basma Curată”), spectacole interactive („Crimă la cină”) și spectacole de circ (“Alice în Țara Minunilor”).
De curând a contopit comedia cu dansul și a realizat duetul contempofun “5cu23 n01”, alături de Filip Stoica. Iubește foarte mult copiii și are peste 200, majoritatea fiind la Buzău sub numele de Mike’s School of Dance!
Însă de când a descoperit alături de PETEC că poate face “Fapte Vitejeşti” a început să “Moving Fields” peste tot. “Pe Bune”, e de ne”(În)locuit”!
E-mail:contact@petec.ro
Tel:0721261370, 0724357237
Benno Voorham
Benno Voorham este un performer, coregraf și profesor internațional născut în Olanda, care locuiește în Stockholm din 1995. Din 1986, când a absolvit School for New Dance Development din Amsterdam, Benno a lucrat în multe țări ca dansator și coregraf, regizandu-și propriile lucrări și colaborând cu alți artiști atât în piese de improvizație cât și coregrafiate. Împreună cu Sybrig Dokter a inițiat LAVA-Dansproduktion, o asociație internațională dedicată dansului cu sediul la Stockholm.
A făcut parte din compania grecească de teatru și dans Wrong Movement între 1993 și 2007 și în perioada 2005-2007 a fost actor și dansator al Teatrului Municipal din Stockholm.
În ultimii ani a coregrafiat câteva lucrări pentru/cu tineri și copii. În 2012/2013 proiectul Home (Acasă) cu copii din centrele de plasament din Moldova, Ucraina, Belarus, iar în 2014/2015 cu refugiați internaționali în Georgia. Recent a făcut un proiect cu tineri refugiați în Suedia și Norvegia.
Este profesor de Contact Improvisation și compoziție. Atât în munca lui ca profesor cât și ca artist este interesat de cum poate folosi potențialul corpului uman, iar în ultimii ani a început să exploreze video art ca parte din spectacolele sale.
Benno va lucra în 2020 cu Cristina Lilienfeld, Smaranda Găbudeanu & Simona Baciu la o nouă producție PETEC, Alienation.
Mai multe despre proiectele lui Benno aici: https://lavadans.com/
Filip Stoica
Sunt interpret și coregraf, cu o bază kinetică în dans contemporan, contact improvisation și breakdance, modalități de mișcare pe care le aprofundez din 2010.
Colaborarea mea cu Academia de Dans Galway (Irlanda), Circul Mtropolitan București (România), Linotip – Centru Independent Coregrafic, lucrul cu coregrafi precum Jan Burkhardt, Marty Kudelka, Dan Puric, Amalia Strinopoulou, Gigi Caciuleanu și studiile coregrafice din cadrul UNATC București m-au făcut să ajung la concluzia că învăț și îmi dezvolt cel mai bine inteligența corporală la intersecția culturală și interactivă a modurilor diferite de raportare la dans, la mișcare.
Nu privesc mișcarea sau dansul ca pe materializări ale diferitelor tehnici, ci ca pe manifestări ale datelor senzoriale, emoționale, mentale incorporate în fiecare dintre noi: mersul, respiratul, gestul sunt mișcări și dansuri conținute de fiecare corp.
Toate aceste experiențe și trăiri au ieșit la iveală în timpul pregătirii propriului meu spectacol, ”Scuze, noi!”, găzduit la Cuibul Artiștilor, în București.
E-mail:stoica.filip@ymail.com
Tel:+40735630699
Diana Rotaru
Compozitoarea Diana Rotaru (n. 1981, Bucureşti) a scris muzică de cameră şi orchestrală, muzică pentru spectacole multimedia sau de dans, muzică de scurtmetraj şi operă de cameră. Creaţia sa explorează direcţii expresive diferite precum hypnagogia, folclorul imaginar sau umorul. În ultimii ani a fost implicată în promovarea muzicii noi în România în calitate de director artistic al ansamblului SonoMania. Din 2012 este coordonator al Centrului de Informare Muzicală din România al Universității Naționale de Muzică din Bucureşti (CIMRO.RO) şi din 2019, Preşedinte al Secțiunii Române a Societății Internaționale pentru Muzică Contemporană (SNR-SIMC), precum şi director artistic al Festivalului MERIDIAN. În prezent este lector la UNMB unde predă compoziție, practică componistică şi analiză muzicală.
Diana Rotaru a studiat compoziţia cu Ştefan Niculescu şi Dan Dediu la UNMB (2000-2005) şi cu Frédéric Durieux la Conservatorul Naţional Superior de Muzică şi Dans din Paris (Erasmus, 2005-2006). A participat totodată la diverse cursuri de specializare precum Acanthes (Metz, Franţa – 2008), Voix Nouvelles (Royaumont, Franţa – 2002 şi 2006), Seminarul Bartok (Szombathely, Ungaria – 2003) sau ICon Arts (Breaza / Cisnădie), lucrând astfel cu Salvatore Sciarrino, Brian Ferneyhough, Michael Jarrell, François Paris, Jonathan Harvey şi alţii. Din 2012 este doctor în muzică la UNMB, cu o teză elaborată sub îndrumarea prof.univ. HC Dan Dediu şi intitulată “Transa recentă şi principiul repetiţiei în muzica nouă”.
Este deţinătoarea mai multor premii importante printre care Premiul George Enescu al Academiei Române pentru anul 2008 (pentru lucrarea “Hypnos”), ISCM-IAMIC Young Composer Award pentru “Shakti” (Vilnius, 2008), Takefu International Music Festival Prize (ex-aequo, Takefu, 2009), Premiul de Excelenţă pentru Tineri Compozitori acordat de Uniunea Naţională a Patronatului Român (Bucureşti, 2007), Marele Premiu Prometheus Opera Prima, acordat de Fundaţia Anonimul (2005), Premiul I ex-aequo la Concursul Internaţional de Compoziţie George Enescu (lucrare de orchestră – “Corale şi Cutii Muzicale”, 2005 şi lucrare camerală – “Halucinaţii Gotice”, 2003) sau Irino Prize pentru “Shakti” (Japonia, 2004).
I-au fost acordate rezidenţe de creaţie la Cité des Arts din Paris (bursa George Enescu, ICR 2007), Villa Sträuli din Winterthur (2011 – două concerte portret susţinute de ansamblul TaG) şi Viena (2015, cu o bursă acordată de Austrian Federal Chancellery şi KulturKontakt).
În septembrie 2018 a fost invitată ca profesor asistent la atelierul de compoziție din cadrul Takefu International Music Festival (Japonia), coordonat de Toshio Hosokawa şi a susținut un masterclass de compoziție prin programul Erasmus+ la Conservatorul “Nino Rota” din Monopoli (Italia).
Web:dianarotaru.net
Marian Cîtu
Marian Cîtu alias Rufi este Artist, Sound Designer și Performer.
Și-a început cariera la Studio88, alături de Matze și Silent Strike, urmând apoi să lucreze la Multimedia Est, una din cele mai importante case de producție și post-producție din România. După experiența acumulată în studio, decide să compună muzică pentru teatru, dans, animație și film.
Lucrează alături de nume sonore din România, America și Europa. A lansat 2 albume de muzică electronică, Innercolour (2008) și Vowels of Peace (2019). Produce IndieAir, o emisiune de tip podcast, ce poate fi ascultată pe veiozaarte.ro. A studiat la SAE Multimedia, Secretele Mixajului cu Cristi Dobrica. În prezent este pasionat de influența sunetului asupra formelor de viață și călătorește cu diferite spectacole prin țară.
George Turliu
George Turliu are o experiență îndelungată (peste 10 ani) în realizarea de activități educative si ateliere de lucru interactive pentru copii, organizate atât în instituții de învățământ si de cultura, cât si în organizații neguvernamentale. Activitatea sa ca membru al ansamblurilor ”Einuiea” si ”Trei Parale” l-a inspirat în realizarea unui atelier original, „Odiseea muzicala”, în care întoarcerea lui Ulise in Itaca devine o călătorie muzicală în care copiii sunt implicați în mod activ.
De asemenea, muzica originală live pentru filme mute alb negru și spectacole.
Simona Baciu
Simona Baciu a practicat dans modern, folcor, balet şi street dance încã de la vârsta de 3 ani, iar dansul contemporan l-a studiat la Universitatea Naţionalã de Artã Teatralã şi Cinematograficã, Secţia Coregrafie, pe care a absolvit-o în anul 2017. A predat şi creat material coregrafic pentru copii şi adulţi de la vârsta de 14 ani, iar mai târziu şi-a înfiinţat propria trupã de dans dedicatã evenimentelor comerciale. În prezent este performer, dansatoare şi studiazã diverse tehnici şi abordãri corporale din zona performativã şi terapeuticã. Tehnicile cãrora le-a oferit cea mai multã atenţie sunt cele de Contact Improvisation, Gaga, Butoh şi Axis Syllabus.
Simona este organizator de workshop-uri, rezidențe și retreat-uri de Contact Improvisation, Gaga, Axis Syllabus, Butoh și Sufi Whirling în România: “Art Laboratory in Colibita”, “Transylvania Contact Improvisation Residency”, “Butoh & Sensitive Dance in the forest of Transylvania”, “Poetic Body Retreat”, “Inspiral-Contact Improvisation & Sufi whirling”,” Art-Continuum”, “Platforma Shift”), scopul ei fiind de a le oferi dansatorilor români posibilitatea de a cerceta şi de a se dezvolta în abordãri corporale vehiculate acum în lume în zona dansului contemporan.
Simona a cãlãtorit şi a studiat Contact Improvisation cu Sasha Dodo, Sveta Bird, Virginia Negru, Sergey Golovnea & Alexandra Soshnicova, Ulli Wittemann, Mirva Makinen, Elisa Ghion, Lior Ophir, Katja Mustonen, Dolores Marks, Caterina Mocciola, Vega Lukkonen, Giulio Piazzi, Kama Jankowska, Ivaylo Dimitrov, Ekaterina Basalaeva, Adrian Russi, Suzzane Martin, Barbara Berti, Luca Carco Pacella, Stephen Batts. A studiat Gaga cu Melanie Sorin şi Natalia Iwaniec, Axis Syllabus cu Baris Mitch, Feldenkrais cu Valentina de Piante Niculae şi Butoh cu Compania Kha( Kea Tonetti & Tivi Tavi).
Simona a predat Contact Improvisation în Thailanda, Timişoara, Cluj-Napoca şi Bucureşti.
Colaborarea sa cu Petec a început în anul 2017 în proiectul “After.Life” şi a continuat în 2019 cu “Şcoala performativã pentru copii” şi Contact Bucharest Festival.
E-mail:contact@petec.ro
Tel:0721261370, 0724357237
Alexandros Raptis
Născut în 1989 în Grecia, Alexandros Raptis lucrează în domeniul artelor spectacolului. Principalele sale arii de interes sunt regia de teatru, light design-ul și compoziția muzicală. Licența în Artele Spectacolului a obținut-o la UNATC “I.L.Caragiale” în 2012, apoi a urmat Masteratul de Sound & Light Design din cadrul aceleiași universități. Din anul 2014, creează light design-ul sau muzica pentru performance-uri, concerte de jazz și teatru. Cel mai recent spectacol pe care l-a regizat este “SuperOK” de M.Moroianu. Alte spectacole în care s-a implicat sunt: “Plastic” de M. Mayenburg (r. Cristian Popescu), “Nok!Nok!” de Nicoleta Lefter, “Counterbody” de Simona Deaconescu și “Vara în care mama a avut ochii verzi” de T.Țîbuleac (r. Nicoleta Lefter). Locuiește și lucrează în București, dar se implică și în proiecte din alte orașe sau țări. Face muzică electronică împreună cu Andrei Raicu, în formula Al’iikhwa Ra.
Alexandros este light-designer în majoritatea proiectelor PETEC.
Cătălin Diaconu
Interesul meu fata dans si in miscare in general a fost prezent inca din copilarie. Ma miscam tot timpul urmand ritmul cantecelor pe care le auzeam si in acelasi timp incercam sa imit cascadorii periculoase pe care le vedeam in fimle. Pe atunci visam sa devin casacdor.
Am practicat Kung Fu timp de cativa ani cand eram in scoala primara dar m-am oprit pentru ca am simtit ca e prea violent pentru mine. Multi ani mai tarziu am revenit la o practica mai fluida si orientata catre interior: Tai Chi, pe care am practicat-o pentru mai multi ani si ma ajuta si azi sa folosesc principiile de miscare si respiratie invatate atunci.
A venit momentul, in anul 2015, in care am descoperit Contact Improvisation, care este principala mea practica de miscare si dans din ultimii patru ani. Acest studio a culminat cu un an (2019) dedicat in intregime performarii si cercetarii acestei forme de dans. Am participat si sustinut clase in festivaluri internationale de Contact Improvisation (India, Tailanda, Ucraina, Irlanda) si fac parte din echipa de organizare a festivalului de Contact Improvisation din Bucuresti. Din 2018 am inceput sa predau, singur si in colaborare cu alti profesori, clase de Contact Improvisation.
Am performat in spectacolele de dans: “After.Life” and “Pe Bune” si numeroase performance-uri de improvizație de dans, organizate in diverse spatii publice.
Denis Bolborea
A studiat diferite stiluri de dans urban (hip-hop, popping, locking) și a câștigat de-a lungul anilor multe premii, atât în România cât și în Europa.
În 2013 a absolvit Universitatea Naționala de Artă Teatrală si Cinematografica București, specializându-se în Artă Coregrafică.
Ca performer, combină dansul contemporan cu experiența de dansator urban. Este interesat de relația dintre voce și corp pentru că se dezvoltă, în paralel, ca beatboxer/solist vocal. A dezvoltat o abilitate unica de a cânta și compune live, și a ajuns printre finaliștii de la emisiunea Românii au talent.
Dezvoltă proiectul independent DENIS, face parte din grupul vocal a capella Blue Noise și participă ca sound designer în diferite producții. Î
În colaborare cu inginerul de sunet Mara Mărăcinescu, lansează în 2016 proiectul Ear to Bucharest finanțat de ARCUB, în cadrul București 2021_Orasul in-Vizibil. Prin intervenții în spațiul public, performance-uri și instalații ce se folosesc de sunete înregistrate și emise live din cartiere, cei doi își propun să reconecteze bucureștenii cu orașul, folosindu-se de mediul sonor. Din 2014 face parte din colectivul Tangaj Dance (tangajdance.com), unde integrează cele doua abilități, performer în producțiile “0001 | Fabrica de Vise”, “0002 | Birdville”, ”Counterbody”, ”a museum( theater)” și sound designer în “0002 | Birdville”, ”0003 | Aftertaste” și ”a museum( theater)”.
În 2017 colaborează cu Cristina Lilienfeld pentru realizarea spectacolului ”Moving Fields”, iar în 2018 are un rol fundamental în cele doua proiecte coordonate de Indie Box și cofinanțate de AFCN: creează solo-ul performativ “Reality Check”, integrat în Singing Bodies’ Trilogy dezvoltată alături de Valentina de Piante și Alexandra Bălășoiu, fiind sound designer-ul tuturor celor trei creații.
Alături de trupa acappella Blue Noise participă la procesul de creație și prezentare a albumului ”Portrait”, lansat la București, Sibiu, Ploiești si Timișoara. În 2019 creează împreună cu A-C Leonte concertul imersiv ”I am You”, iar 2020 pregătește lansarea unui EP creat 100% prin intermediul vocii, prelucrată printr-un sistem de looping și efecte.
Cu PETEC Denis colaborează în proiectele ”Moving Fields” și ”Pe bune”.
Alexandra Bălășoiu
Este un performer/coregraf stabilit în București, cu experiență de lucru în conceperea și implementarea de proiecte culturale.
Din 2016 coordonează inițiativa Indie Box, fiind responsabilă de planificarea și implementarea principalelor programe și proiecte desfășurate sub această umbrelă: Flowprints (2016-2020), Earsight (2017), Singing Bodies (2018), Laboratorul de Voci (2018), I Am You (2019), 100% Human Voice (2020).
A absolvit Universitatea Națională De Artă Teatrală Și Cinematografică București, secția Coregrafie în 2014 sub îndrumarea prof. Dr. Raluca Ianegic. În 2013 a prezentat 1-1 în Explore Dance Festival în cadrul Platformei RO, iar în 2015 a fost selectată de 4Culture pentru un Wild Card în cadrul Life Long Burning, fiind integrată în cadrul programului de masterat ex.e.r.ce la CNDC Montpellier.
Din 2013 face parte din colectivul TANGAJ DANCE, coordonat de Simona Deaconescu, fiind implicată în producțiile “0001 | Fabrica de Vise”, “0002 | Birdville”, ”Counterbody”, ”a museum( theater)” și filmul de dans ”Silent Places”.
Ca performer a colaborat cu plăcere cu Andreea Belu, Alexandra Gîrbea, Cristina Lilienfeld, Valentina De Piante și Anne Dubois.
În 2017 lucrează ca asistent de cercetare alături de Valentina de Piante la proiectul educational h.e.art și face parte din echipa creativă a spectacolului de circ ”Reveria” la Circul Metropolitan de stat unde revine în 2018 pentru a realiza coregrafia musicalului “București, Je T’aime”.
Ca rezultat al cercetării realizate în spațiul public în cadrul proiectului Singing Bodies, creează solo-ul performativ ”Spooky actions of a spoiled girl”.
Din 2014 predă regulat cursuri de dans contemporan pentru începători și avansați alături de Simona Deaconescu și Denis Bolborea, fiind invitată ca profesor în cadrul Festivalului de Contact Improvisation București.
Cu PETEC Alexandra colaboreaza și in proiectele performative Moving Fields, Pe bune și Perspective în mișcare.
Fierbințeanu
Fierbinteanu este un duo art-pop activ în muzică, sunet, radio, video, coregrafie contemporană și teatru. Gabriela și Cristian Fierbinteanu au performat pe scene europene, inclusiv Berlin Konzerthaus, și au lansat albume prin intermediul unor label-uri independente. Lucrările lor au fost prezentate și au primit premii sau mențiuni speciale în festivaluri internaționale de artă contemporană, performance, radio, muzică și film:
UK International Radio Drama Festival (2020), Prix Marulic (Croația, 2020), Journées Art & Science (St Etienne, Franța, 2019), Phonurgia Nova (Paris, 2018 & 2019), 60 Seconds Radio (Canada, 2019), Antonin Dvorak Marathon (Berlin Konzerthaus, 2013); Grand Prix Nova (București, 2018 & 2019), 11+1 Independent Contemporan (Teatrul National Craiova, 2017 și 2020), ”RE//Dance”, ediția pilot a Bienalei Regionale de Coregrafie & Like CNDB (Centrul Național al Dansului, București, 2016, 2017 & 2018), Bakelit (Budapest/Hungary, 2018), Next on Stage by TIFF (Alba Iulia, 2018); Bucharest International Dance Film Festival (2017 & 2018), Bucharest International Experimental Film Festival (2017) and Filmul de Piatra (Piatra Neamț 2016 și 2017)
“Un auteur à suivre. Un projet enthousiasmant, à découvrir ou re-découvrir…”, – (Phonurgia Nova, Paris, 2019)
Andrei Petrache
Născut în 1998, Andrei Petrache a absolvit Colegiul Național de Muzică „G. Enescu” la clasa de pian a doamnei profesoare Ileana Busuioc, după ce a stat sub îndrumarea dânsei timp de doisprezece ani. În paralel, a studiat, ca instrument auxiliar, chitara, flautul, contrabasul, percuția.
În prezent este student în anul IV la Universitatea Națională de Muzică București, specializarea Compoziție Clasică, la clasa profesorului și compozitorului Dan Dediu și în anul I la specializarea Dirijat Orchestră a aceeași universități, sub îndrumarea profesorului și dirijorului Petru Andriesei.
Andrei este o prezență constantă pe scenele de concert din România, cu recitaluri de pian solo, muzică de cameră sau în diferite formații de jazz sau world music. La aceste concerte/recitaluri se adaugă și activitatea sa la diferite concursuri de pian solo naționale și internaționale, la care Andrei are peste 30 de premii.
În domeniul compoziției, până acum a scris peste 40 de lucrări, care acoperă atât genuri vocale, cât și instrumentale, precum și muzică electronică. Lucrările sale au fost premiate la diferite concursuri de compoziție naționale și internaționale și au fost interpretate, în cadrul a diferite concerte sau festivaluri, la București, Timișoara, Pitești, Sibiu, Cluj-Napoca, Moscova, Paris, Hanovra, Ierusalim, Londra, Cambridge, Bruxelles, Wenduine, Zeerbrugge.
Documentare
Cătălin Munteanu
Practic și învăț pictura, dansul contemporan și editarea foto/ video constant din 2012. Studiez contribuția lor în procesul psihoterapeutic, aspectul lor somatic și raportul dintre somatic și creativ în procesul terapeutic.
Am studiat psihologia în cadrul Universității Ecologice din București și, în prezent, sunt asistent în hipoterapie, terapeut aba și țin ateliere de pictură pentru copii.
Am prezentat lucrările în spații expoziționale din Frankfurt și București, în cadrul evenimentului ”Elementar”.
În prezent mă concentrez pe aspectul performativ al dansului contemporan, fiind înscris în cadrul programului educațional ”Academia de Dans și Performance”, organizat de Centrul Național al Dansului București. Am studiat timp de patru ani tehnici de mișcare: Capoeira, în cadrul Centrului de Educație în Educație ”Cercul Întreg” (Cluj) , cu Lua Santana, Itapua Beiranar, Bogdan Rakolcza și Contact Improvisation, în cadrul Contact Festival București, cu Scott Wells, Benno Voorham, Malcolm Manning și Mirva Makinen.
Când nu lucrez cu copiii și nu dansez, mă ocup cu filmul si fotografia.