Echipa

Cristina Lilienfeld

CRISTINA LILIENFELD a studiat coregrafia și psihologia căutând în permanență punctul în care cele două discipline se întâlnesc.

În ultimii ani a colaborat și continuă să lucreze cu diferiți coregrafi și dansatori dar și cu artiști vizuali și muzicieni făcând parte din mai multe grupuri artistice interdisciplinare.

Spectacolele ei “Lay(ers), “Nu toți sunt eroi”, „ Fapte vitejești”, “Moving Fields” precum și numeroase spectacole în care dansează sau pentru care a semnat coregrafia: “Coregrafie de grup”, “În trup”, “Dancer In The Dark”,  “The Great Scheme of Things – concert Fierbinteanu” etc. continuă să fie prezentate pe scenele din Bucuresti, din țară și internaționale.

În anul 2016 a făcut parte din programul Dance Roads prin intermediul căruia a călătorit în cinci țări europene prezentând spectacolul Lay(ers). În 2015 a devenit membru al Asociației PETEC susținând diferite producții cu caracter interdisciplinar create pentru toate categoriile de vârstă.

Cristina caută, atât în activitatea sa artistică cât și în cadrul atelierelor de dans contemporan pe care le susține să scoată în evidență partea de autenticitate din orice situație cu care intră în contact.

E-mail:contact@petec.ro

Tel:0721261370, 0724357237

Smaranda Găbudeanu

SMARANDA GĂBUDEANU și-a început educația formală prin studii de actorie și mânuire de păpuși și marionete și a continuat cu dans contemporan și cu vizite în medii artistice diverse, lucrările sale având o perspectivă inter-disciplinară ce integrează diferite practici și abordări. Corpul se află în centrul activităților sale deopotrivă ca material și ca perspectivă din care investighează.

În lucrul individual și de grup și-a asumat o multitudine de roluri ce acoperă diverse aspecte ale producției de spectacol: dansator, actor, coregraf, precum și producător și curator.

Alături de participarea în producții artistice dintre care amintim ”Nu toți sunt eroi”, ”Coregrafie de grup”, operele ”Don Pasquale” și ”În trup”, sketch comedy-ul ”2014: O Odisee Pământeană”, sau ”(În)locuit”, ultima sa lucrare (un concert-spectacol ce prilejuiește întâlnirea dintre dansatori, păpușari și câțiva dintre cei mai activi compozitori de muzică simfonică contemporană), preocuparea principală o constituie explorarea de practici corporale și însușirea de tehnici somatice și de compoziție.

Smaranda este membru fondator și președinte al Asocației Pentru Teatru și Carte PETEC și colaborator al Centrului Național al Dansului București și al teatrelor Nottara, Ion Creangă și Excelsior.

Preocupările sale non-artistice se îndreaptă spre studiul istoriei recente și a literaturii memorialistice și disidente.

E-mail:contact@petec.ro

Tel:0721261370, 0724357237

Virginia Negru

Negru Virginia studiază dansul și inteligența corporală cu intensitatea și pasiunea unui cercetător științific. A descoperit plăcerea de a-și organiza mișcările în feluri sofisticate înainte de a putea vorbi, înainte de a înțelege că ceea ce făcea se numea dans.

În afară de studiile formale pe care le-a urmat, consideră că cel mai mult a învățat și a înțeles despre mișcare și dans din pornirile ei de autoeducare, urmărind și cautând sa lucreze cu profesorii care o inspirau în mod special: Catrina Choate (dans contemporan și Feldenkrais), Amalia Stinopoulou (Limon Technique) Lelia Marcu (Balet), Steve Batts și Ursula Laeubli, Benno Voorham si Sybrig Dokter, Scott Wells, Ekaterina Ericson, Alexandra Soshnicova si Serghei Golovnya, Cyrus Khambatta, Nora Hajos, Nancy Stark Smith, Ralf Jaroschinski, Sveta Bird, Sasha Dodo, Bernd Kanppe, Adrian Russi si Manuela Blanchard, Susanne Martin (Instant Composition, View Points și Contact Improvisation).

A descoperit și practicat prima data Contact Improvisation în 2006 în cadrul Festivalului de Teatru din București. Apoi a continuat studiul acestei forme de dans în Europa și SUA. Iar în prezent împreuna cu asociația PETEC organizează Festivalul Internațional de Contact Improvisation – Contact Bucharest Festival 2018 și participă la producția de spectacole care folosesc CI ca formă de dans și tehnică de improvizație.

E-mail:contact@petec.ro

Tel:0721261370, 0724357237

Colaboratori

Răzvan Rotaru

Răzvan Rotaru e actor, dansator, păpușar, om și nu în ultimul rând un performer constant mirat și curios de nou!

Îi place foarte mult să se joace și să joace, crede foarte mult în momentele vii care se întâmplă aici și acum și e într-o continuă căutare de senzații și mirosuri noi.

Îmbină actoria cu mișcarea jonglând tot timpul între spectacole de teatru („Super OK”, “Masa Puterilor Noastre”), dans contemporan („Coregrafie de Grup”, “Basma Curată”), spectacole interactive („Crimă la cină”) și spectacole de circ (“Alice în Țara Minunilor”).

De curând a contopit comedia cu dansul și a realizat duetul contempofun “5cu23 n01”, alături de Filip Stoica. Iubește foarte mult copiii și are peste 200, majoritatea fiind la Buzău sub numele de Mike’s School of Dance!

Însă de când a descoperit alături de PETEC că poate face “Fapte Vitejeşti” a început să “Moving Fields” peste tot. “Pe Bune”, e de ne”(În)locuit”!

E-mail:contact@petec.ro

Tel:0721261370, 0724357237

Alina Ușurelu

Alina Ușurelu (EZA) a absolvit programul de master: Spectacol. Multimedia. Societate. în cadrul Centrului de Excelență în Studiul Imaginii.

Este artist vizual și colaborează cu membrii comunității de dans contemporan. Își dorește să dezvolte producția de video-dans din România și lansează propuneri multimedia inedite.

În 2016 lansează primul scurtmetraj experimental de dans, Up Stairs și începe să susțină cursuri de imagine pentru amatori. În 2017 creează și implementează proiectul Exposing Movement (fotografie analog și dans contemporan) și se pregatește pentru performance și instalații multimedia.

E-mail:contact@petec.ro

Tel:0040 737 522 633

URL:www.alinausurelu.com

URL:www.upstairs-experiment.com

URL:https://exposingmovement.tumblr.com/

Simona Baciu

Simona Baciu a practicat dans modern, folcor, balet şi street dance încã de la vârsta de 3 ani, iar dansul contemporan l-a studiat la Universitatea Naţionalã de Artã Teatralã şi Cinematograficã, Secţia Coregrafie, pe care a absolvit-o în anul 2017. A predat şi creat material coregrafic pentru copii şi adulţi de la vârsta de 14 ani, iar mai târziu şi-a înfiinţat propria trupã de dans dedicatã evenimentelor comerciale. În prezent este performer, dansatoare şi studiazã diverse tehnici şi abordãri corporale din zona performativã şi terapeuticã. Tehnicile cãrora le-a oferit cea mai multã atenţie sunt cele de Contact Improvisation, Gaga, Butoh şi Axis Syllabus.

Simona este organizator de workshop-uri, rezidențe și retreat-uri de Contact Improvisation, Gaga, Axis Syllabus, Butoh și Sufi Whirling în România: „Art Laboratory in Colibita”, „Transylvania Contact Improvisation Residency”, „Butoh & Sensitive Dance in the forest of Transylvania”, „Poetic Body Retreat”, „Inspiral-Contact Improvisation & Sufi whirling”,” Art-Continuum”, „Platforma Shift”), scopul ei fiind de a le oferi dansatorilor români posibilitatea de a cerceta şi de a se dezvolta în abordãri corporale vehiculate acum în lume în zona dansului contemporan.

Simona a cãlãtorit şi a studiat Contact Improvisation cu Sasha Dodo, Sveta Bird, Virginia Negru, Sergey Golovnea & Alexandra Soshnicova, Ulli Wittemann, Mirva Makinen, Elisa Ghion, Lior Ophir, Katja Mustonen, Dolores Marks, Caterina Mocciola, Vega Lukkonen, Giulio Piazzi, Kama Jankowska, Ivaylo Dimitrov, Ekaterina Basalaeva, Adrian Russi, Suzzane Martin, Barbara Berti, Luca Carco Pacella, Stephen Batts. A studiat Gaga cu Melanie Sorin şi Natalia Iwaniec, Axis Syllabus cu Baris Mitch, Feldenkrais cu Valentina de Piante Niculae şi Butoh cu Compania Kha( Kea Tonetti & Tivi Tavi).

Simona a predat Contact Improvisation în Thailanda, Timişoara, Cluj-Napoca şi Bucureşti.
Colaborarea sa cu Petec a început în anul 2017 în proiectul „After.Life” şi a continuat în 2019 cu „Şcoala performativã pentru copii” şi Contact Bucharest Festival.

E-mail:contact@petec.ro

Tel:0721261370, 0724357237

Valentin Ghita

Oboist:

Romanian National Radio Symphony Orchestra

Sonomania New Music Ensemble

Director Artistic:

Bucharest International Music Competition

Bucharest Winds Ensemble

            Unul dintre muzicienii activi ai generaţiei sale, Valentin Ghita, a studiat oboiul cu Florin Ionoaia la Universitatea Națională de muzică din București şi cu Firuța Mesaroș și Aurel Marc la Academia de Muzică din Cluj-Napoca. A primit ulterior finalizării studiilor universitare o atentă îndrumare artistică de la profesorul Dorin Gliga. Valentin Ghita a participat la cursuri de măiestrie cu soliști precum: Francois Leleux, Albrecht Mayer, David Walter, Gregor Witt, Christian Schmitt, Diego Dini Ciacci, Matthias Becker, Hans Elhorst, și Emilia Ksánky.

            Este laureat de cinci ori cu premiu I la concursurile naţionale de oboi. În calitate de solist a concertat cu Orchestra de Cameră Radio din Bucureşti, Filarmonica Națională din Chișinău, Orchestra Națională Tele-Radio Moldova, Filarmonica de Stat Transilvania din Cluj-Napoca, Filarmonica din Pitești, Filarmonica din Botoșani, Filarmonica Râmnicu Vâlcea, Filarmonica din Brăila, Filarmonica din Târgoviște, Orchestra de cameră din Focșani, Orchestra de cameră Napoca, Camerata Lanto Arte.

            În calitate de solist sau muzician de cameră a fost invitat să suţină recitaluri în festivaluri precum Balchik Classic Days Music Festival – Bulgaria, J.I. Schnabel Music Festival – Polonia, Contemporary Music Festival, Masan – Coreea de Sud, Eulsukdo Composition Music Festival, Busan – Coreea de Sud, Cluj Modern Festival – Romania. A fost invitat să concerteze ca oboist în Orchestra Română de Tineret, Neue Internationale Philharmonie, Mozart Kammerphilarmonie, Bombay Chamber Orchestra, Camerata Regală, Camerata Elite şi ansamblurile de muzică contemporană Profil şi Devotio Moderna.

            Pasiunea lui pentru predat a început ca profesor în Mumbay – India, invitat de către The Bombay Chamber Orchestra Society în anul 2005. A fost numit profesor titular de muzică de cameră la Colegiul Naţional de Muzică “Sigismund Toduță” din Cluj-Napoca între 2006 şi 2008, profesor asociat la Academia de Muzică “Gheorghe Dima” din Cluj-Napoca între 2008 şi 2009 şi profesor asociat la Universitatea Naţională de Muzică din Bucureşti între 2016 și 2017.

            Muzica de cameră  ocupă  un loc foarte important în viaţa sa artistică, concertând frecvent cu Bucharest Winds Ensemble, ansamblu pe care l-a fondat  în 2013. Preocupat şi de muzica modernă, acesta prezintă frecvent lucrări din repertoriul contemporan pentru oboi ca membru al ansamblului  de muzică nouă Sonomania. Valentin Ghita este din 2009 oboist la Orchestra Naţională Radio din Bucureşti.

Valentin Ghita a cântat în festivaluri precum George Enescu International Festival, International Radio Orchestras Festival, Masan Contemporary Music Festival, Eulsukdo Composition Music Festival – Busan, Varna Summer International Music Festival, Mărțișor International Festival Chișinău, Shanghai Spring International Music Festival, Festivalurile Sibiu – Craiova – Timișoara Muzicală, Balcic Clasic Days. A cântat sub îndrumarea unor mari personalităţi artistice precum dirijorii: Lawrence Foster, Christan Zacharias, James Gaffigan, Asher Fisch, Mihail Agafiţa, Cornelius Meister, James Judd, Leo Hussain, Ion Marin, Julien Salemkour, Cristian Măcelaru, David Cresenzi, Case Scaglione, Peter Feranec, Cristian Mandeal.

E-mail:contact@petec.ro

Tel:0721261370, 0724357237

URL:www.ghitavalentin.ro

Filip Stoica

Sunt interpret și coregraf, cu o bază kinetică în dans contemporan, contact improvisation și breakdance, modalități de mișcare pe care le aprofundez din 2010.


Colaborarea mea cu Academia de Dans Galway (Irlanda), Circul Mtropolitan București (România), Linotip – Centru Independent Coregrafic, lucrul cu coregrafi precum Jan Burkhardt, Marty Kudelka, Dan Puric, Amalia Strinopoulou, Gigi Caciuleanu și studiile coregrafice din cadrul UNATC București m-au făcut să ajung la concluzia că învăț și îmi dezvolt cel mai bine inteligența corporală la intersecția culturală și interactivă a modurilor diferite de raportare la dans, la mișcare.

Nu privesc mișcarea sau dansul ca pe materializări ale diferitelor tehnici, ci ca pe manifestări ale datelor senzoriale, emoționale, mentale incorporate în fiecare dintre noi: mersul, respiratul, gestul sunt mișcări și dansuri conținute de fiecare corp.

Toate aceste experiențe și trăiri au ieșit la iveală în timpul pregătirii propriului meu spectacol, ”Scuze, noi!”, găzduit la Cuibul Artiștilor, în București.

Sasha Dodo

Sasha Dodo (Alexander Omelchenko) (RU) – Independent artist engaged in poetry, experimental theatre, dance improvisation and film. Involved in the organization of alternative environments for educational research and production of art; residencies, festivals, retreats and workshops, poetic films and performances in Europe and Asia. 

His artistic work is based on contemplation; through visual arts, movement and text they seek pathways to unfold poetic vision and uncover the presence of the unknown. An important part of the research happens in close relation with nature.

In his teaching work, curious to shape spaces where knowledge can unfold in a mutual stream of creation, beyond the usual format of student – teacher relationship. Providing an environment for the investigation of body intelligence in relation to spatial awareness and the imagination. 

Often sharing his research through Contact Improvisation, Japanese Butoh dance, Sufi whirling.  

Together with Dolores Dewhurst – Marks creating, directing, organising of Art Continuum Nomadic Residency: http://artcontinuum.space

Author of fairy tales book „vertigo”, 2018. 

Director of the „after.life” contemporary dance perfromance based on 

Chuang Chou fairy tales and poetry of Zarey Garunts, told by japanese butoh dance, contact improvisation, video perfromance, shwadow theatre and live music improvisation. Shown in Romania, 2017.

Director of the „forgotten poem” poetic contemplative dance film based on poetry and dances Dolores Dewhurst – Marks. 2018

Facilitator „solipsis art lab” about dance improvisation and performance inspired by butoh dance and contact improvisation in Bulgaria, Romania 2016, 2017 (12 times) and director outcome performances „chestnut garden”, „clouds of peace’, „in the absence of a flower” and „the lost place”.

Organizer: 

  • events for italian compania kha focused on butoh dance: 
  • workshops „dance of the soul”, perfromances „white hot” in Russia 2016 and retreat „everything is vibration” in Unkraine 2017; 
  • „contact impro college” internation education platform for contact improvisation in Ukraine, 2015, 2016; 
  • „inci” festivals of contact improvisation and video perfomance in Crimea 2013,2014; 
  • „nowness” festivals about spontaneus creativity with Zarey Garunts in Ukraine 2012, 2014 (6 times); 
  • „light and love” festivals of non-duality and awareness in Crimea 2012 – 2015 (7 times).

Performances created in period 2016-2019 in Bulgaria, Romania, Ukraine, Russia, Thailand:

„Chestnut garden”, „Clouds of peace’, „In the absance of flower”, „The lost place”, „after.life”, „Dance dancing itself”, „River of remembrance”, „The lost Place”, „Face of time”, „House in the rain”, „We are a Child”, „Metamorphosis”.

Katreni B. Maticce

Katreni B. Maticce (Ekaterina Zorina) –  somatic practitioner, I study and facilitate Ideokinesis. I dance contact improvisation as well. As nomadic artist in broad terms I create visual and performative structures, read lectures within Spatial Poetry framework. 

Being a certified consultant in Human Design/ BG5 and Gene Key Ambassador, I practice one on one guidance and service to all who resonates, as well as group gatherings – in formats of live retreats, meetings and as online courses. 

One of the main project is Portal Labs – is an initiative merging Gene Keys live transmission,  Human Design system mechanics and somatic practices. 

More on my website: katrenimaticce.com

My work with PETEC consists in a series of lectures, a workshop on ideokinesis and the laboratory and performace IAMLALLA in the frame of After.Life project.

Mircea Lazăr

Născut în 1982, Mircea Lazăr a început studiile de vioară la vârsta de cinci ani în orașul său natal Deva.

La vârsta de treisprezece ani si-a continuat pregătirea în București, cu profesoara Carmen Runceanu si maestrul Ștefan Gheorghiu. După ce a absolvit Conservatorul Ciprian Porumbescu, a câștigat o bursa de studii la Universitatea din Ohio, SUA iar în 2009 a fost acceptat in Academia Orchestrală New World Symphony din Miami Beach, sub îndrumarea lui Michael Tilson Thomas.

În cursul activității sale artistice a susținut recitaluri atât in România cât și in Statele Unite, a acumulat o experiența muzicală deosebita sub bagheta unor dirijori faimoși (Michael Tilson Thomas, Andris Nelsons, John Adams, Esa-Pekka Salonen, Riccardo Muti, Stéphane Denève, Osmo Vänskä, etc.) a colaborat cu orchestre în postura de concertmaistru sau solist (New World Symphony, Miami Lyric Opera, Orchestra Augustin Bena Alba Iulia), si a beneficiat de îndrumarea (Masterclass-uri) și colaborarea (concerte sau recitaluri) unor instrumentiști faimoși (Gil Shaham, Midori Goto, Christian Tetzlaff, Leila Josefowicz, Alexandru Gavrilovici, Jamie Laredo, Jennifer Koh, etc.).

Alături de artiștii PETEC performează în spectacolul (În)locuit. 

Marian Cîtu

Marian Cîtu alias Rufi este Artist, Sound Designer și Performer.

Și-a început cariera la Studio88, alături de Matze și Silent Strike, urmând apoi să lucreze la Multimedia Est, una din cele mai importante case de producție și post-producție din România. După experiența acumulată în studio, decide să compună muzică pentru teatru, dans, animație și film.

Lucrează alături de nume sonore din România, America și Europa. A lansat 2 albume de muzică electronică, Innercolour (2008) și Vowels of Peace (2019). Produce IndieAir, o emisiune de tip podcast, ce poate fi ascultată pe veiozaarte.ro. A studiat la SAE Multimedia, Secretele Mixajului cu Cristi Dobrica. În prezent este pasionat de influența sunetului asupra formelor de viață și călătorește cu diferite spectacole prin țară. 

Eugen-Bogdan Popa

Eugen-Bogdan Popa, născut la Iași în anul 1980, a absolvit, la clasa profesoarei Eugenia Liliana Baciu, Liceul de Artă „Octav Băncilă” din orașul natal și Universitatea Națională de Muzică din București, la clasa profesorului Tiberiu Ungureanu. A rămas apropiat mediului universitar: din anul 2010 este Doctor în Muzică și în perioada 2011 – 2018 a fost cadru didactic asociat la catedra de violoncel a Universității Naționale de Muzică din București.

Din anul 2001 este membru al Orchestrei simfonice a Filarmonicii „George Enescu” din București.

Susține o activitate concertistică împreună cu soția sa, pianista Anamaria Biaciu-Popa. Este membru al trio-ului ClavioArte, al formațiilor camerale PROFIL, PROPULS, SonoMania (muzică contemporană), a colaborat cu Orchestra Naţională Radio, Orchestra de Cameră Radio şi cu  orchestra „Virtuozii din Bucureşti”. A participat în spectacolele Deceballo (Opera Națională din București, din 2006), Tragedia lui Carmen (Teatrul Național din București, din 2007), Călătoria lui Orfeu (Teatrul Bulandra, din 2008), Münchhausen – Stăpânul minciunilor (Opera Comică pentru Copii, din 2015). A participat la înregistrări pe CD (Electrecord, Institutul Polonez din București, British Council), în emisiuni de radio și de televiziune (TVR Iași, Radio Iași, TVR 1, TVR Cultural, TV Trinitas). Începând cu anul 2015 participă la colocvii naționale de muzicologie la Botoșani și Iași.

Diana Rotaru

Compozitoarea Diana Rotaru (n. 1981, Bucureşti) a scris muzică de cameră şi orchestrală, muzică pentru spectacole multimedia sau de dans, muzică de scurtmetraj şi operă de cameră. Creaţia sa explorează direcţii expresive diferite precum hypnagogia, folclorul imaginar sau umorul. În ultimii ani a fost implicată în promovarea muzicii noi în România în calitate de director artistic al ansamblului SonoMania. Din 2012 este coordonator al Centrului de Informare Muzicală din România al Universității Naționale de Muzică din Bucureşti (CIMRO.RO) şi din 2019, Preşedinte al Secțiunii Române a Societății Internaționale pentru Muzică Contemporană (SNR-SIMC), precum şi director artistic al Festivalului MERIDIAN. În prezent este lector la UNMB unde predă compoziție, practică componistică şi analiză muzicală.

Diana Rotaru a studiat compoziţia cu Ştefan Niculescu şi Dan Dediu la UNMB (2000-2005) şi cu Frédéric Durieux la Conservatorul Naţional Superior de Muzică şi Dans din Paris (Erasmus, 2005-2006). A participat totodată la diverse cursuri de specializare precum Acanthes (Metz, Franţa – 2008), Voix Nouvelles (Royaumont, Franţa – 2002 şi 2006), Seminarul Bartok (Szombathely, Ungaria – 2003) sau ICon Arts (Breaza / Cisnădie), lucrând astfel cu Salvatore Sciarrino, Brian Ferneyhough, Michael Jarrell, François Paris, Jonathan Harvey şi alţii. Din 2012 este doctor în muzică la UNMB, cu o teză elaborată sub îndrumarea prof.univ. HC Dan Dediu şi intitulată “Transa recentă şi principiul repetiţiei în muzica nouă”.

Este deţinătoarea mai multor premii importante printre care Premiul George Enescu al Academiei Române pentru anul 2008 (pentru lucrarea “Hypnos”), ISCM-IAMIC Young Composer Award pentru “Shakti” (Vilnius, 2008), Takefu International Music Festival Prize (ex-aequo, Takefu, 2009), Premiul de Excelenţă pentru Tineri Compozitori acordat de Uniunea Naţională a Patronatului Român (Bucureşti, 2007), Marele Premiu Prometheus Opera Prima, acordat de Fundaţia Anonimul (2005), Premiul I ex-aequo la Concursul Internaţional de Compoziţie George Enescu (lucrare de orchestră – “Corale şi Cutii Muzicale”, 2005 şi lucrare camerală – “Halucinaţii Gotice”, 2003) sau Irino Prize pentru “Shakti” (Japonia, 2004).

I-au fost acordate rezidenţe de creaţie la Cité des Arts din Paris (bursa George Enescu, ICR 2007),  Villa Sträuli din Winterthur (2011 – două concerte portret susţinute de ansamblul TaG) şi Viena (2015, cu o bursă acordată de Austrian Federal Chancellery şi KulturKontakt).

În septembrie 2018 a fost invitată ca profesor asistent la atelierul de compoziție din cadrul Takefu International Music Festival (Japonia), coordonat de Toshio Hosokawa şi a susținut un masterclass de compoziție prin programul Erasmus+ la Conservatorul “Nino Rota” din Monopoli (Italia).

Web:dianarotaru.net

DESPRE NOI
ISTORIC
PROIECTE