THINKING-IN-ASSEMBLY / A DEATH MOTHER INSTITUTION – Snejanka Mihaylova
octombrie 16 @ 7:00 pm – 9:00 pm

Eveniment găzduit de Teatre /Theatres, PETEC şi Adriana Gheorghe
Schitu Măgureanu 21, Bucharest, Romania
Public · Oricine, cu sau fără cont de Facebook
[EN below]
Pe 16 octombrie, 𝚁𝚎𝚙𝚎𝚝𝚒ț𝚒𝚎 𝚙𝚎𝚗𝚝𝚛𝚞 𝚘 𝚒𝚗𝚜𝚝𝚒𝚝𝚞ț𝚒𝚎 𝚊 𝚙𝚎𝚛𝚏𝚘𝚛𝚖𝚊𝚗𝚌𝚎-𝚞𝚕𝚞𝚒 are privilegiul de a găzdui ᴛʜɪɴᴋɪɴɢ-ɪɴ-ᴀꜱꜱᴇᴍʙʟʏ / ᴀ ᴅᴇᴀᴛʜ ᴍᴏᴛʜᴇʀ ɪɴꜱᴛɪᴛᴜᴛɪᴏɴ, conceput și coordonat de artista și scriitoarea 𝗦𝗻𝗲𝗷𝗮𝗻𝗸𝗮 𝗠𝗶𝗵𝗮𝘆𝗹𝗼𝘃𝗮 (BG/NL).
𝐓𝐞𝐚𝐭𝐫𝐞/𝐓𝐡𝐞𝐚𝐭𝐫𝐞𝐬, 𝐁𝐮𝐜𝐮𝐫𝐞ș𝐭𝐢, 𝐝𝐞 𝐥𝐚 𝟕𝐏𝐌.
„Prin ascultare și acustică, această sesiune explorează formele absenței instituționale în cadrul regimurilor narcisiste ale auto-referențialității instituționale — unde munca creativă este adesea subminată de mecanismele de supraviețuire care asigură longevitatea instituției.
Ideea unei 𝘴𝘵𝘳𝘶𝘤𝘵𝘶𝘳𝘪 𝘥𝘦 𝘴𝘶𝘴ț𝘪𝘯𝘦𝘳𝘦 în performance este centrală aici. În opoziție cu narativele individualiste ale autoratului din artele vizuale, performance-ul generează relaționări complexe, atât prin felul în care este creat, cât și prin felul cum este trăit. În acest sens, performativitatea devine un spațiu unde pot fi regândiți termenii vieții înseși, conform capacității sale de reînnoire.
Această energie vitală și politică este tocmai materia primă care permite instituțiilor să supraviețuiască, dar pe care ele nu o pot genera decât poziționându-se ca structuri de susținere secundare. ᴛʜɪɴᴋɪɴɢ-ɪɴ-ᴀꜱꜱᴇᴍʙʟʏ / ᴀ ᴅᴇᴀᴛʜ ᴍᴏᴛʜᴇʀ ɪɴꜱᴛɪᴛᴜᴛɪᴏɴ invită participanții să exploreze felul în care diverse forme de solidaritate pot reproduce susținerea în baza recunoașterii reciproce, în afara cadrelor reprezentaționale, privind condițiile prezente dinspre viitor.
𝘋𝘦𝘴𝘱𝘳𝘦 𝘧𝘰𝘳𝘮𝘢𝘵:
ᴛʜɪɴᴋɪɴɢ-ɪɴ-ᴀꜱꜱᴇᴍʙʟʏ / ᴀ ᴅᴇᴀᴛʜ ᴍᴏᴛʜᴇʀ ɪɴꜱᴛɪᴛᴜᴛɪᴏɴ este o situație semi-formală în care participanții sunt invitați să intre într-un proces de ascultare, mai degrabă decât de reflecție, în care gândirea se desfășoară prin respirație, voce și experiența sometică de a fi un corp printre alte corpuri — o pluralitate care rezonează în formarea gândirii. Sunteți invitate nu să gândiți cu voce tare, ci să ascultați procesul prin care gândurile prind formă. Împreună, vom co-crea un câmp relațional prin prezență, rezonanță și atenție împărtășită.” (S.M.)
𝗦𝗻𝗲𝗷𝗮𝗻𝗸𝗮 𝗠𝗶𝗵𝗮𝘆𝗹𝗼𝘃𝗮 este o artistă și scriitoare care oscilează între performance, filosofie și practici de ascultare. Proiectele sale explorează adesea performativitatea ca spațiu de gândire și spiritualitate relațională, unde prezența și vocea devin locuri ale reînnoirii și imaginației colective. Printre publicațiile sale se numără 𝘛𝘩𝘦𝘢𝘵𝘳𝘦 𝘰𝘧 𝘛𝘩𝘰𝘶𝘨𝘩𝘵 (Critique and Humanism, 2011), 𝘗𝘳𝘢𝘤𝘵𝘪𝘤𝘢𝘭 𝘛𝘳𝘢𝘪𝘯𝘪𝘯𝘨 𝘪𝘯 𝘛𝘩𝘪𝘯𝘬𝘪𝘯𝘨 (The Last Books, 2012) și 𝘈𝘤𝘰𝘶𝘴𝘵𝘪𝘤 𝘛𝘩𝘰𝘶𝘨𝘩𝘵 (If I Can’t Dance, I Don’t Want To Be Part of Your Revolution, 2016). A co-fondat editura The Last Books alături de Philip Baber.
Instituția Performance-ului, proiect, concept și platformă, a început în iunie și nu se poate încheia decât printr-o promisiune de repetiție și exersare continuă — Repetiție pentru o Instituție a Performance-ului, timp de o lună de zile, în fiecare joi și sâmbătă seara, de la 19, la Teatre.
Necesitatea exersării unor structuri alternative, dincolo de logica competiției și a pieței este mai strigătoarea ca oricând.
Lumea întreagă este atât de obosită.
După mai bine de cinci luni de ateliere și research-uri, care toate au invitat la un soi de odihnă (în interiorul practicii artistice) grație unor abordări performative care asociază vocea, vorbirea și gândirea cu atingerea, corpul și prezența și care ne pot odihni de multe dintre condiționările sociale sau interioare, în ultimă instanță ca acte de disidență și de exersare a speranței, ultima fază a proiectului propune prezentarea lucrărilor create în rezidență la Teatre, alături de artiști invitați cu moduri noi de a articula și expanda înțelegerea instituției speculative.
Aceasta păstrează asocierea cu teatrul anatomic ca pe o iluzie, ca un grad zero al performativității: figurarea arhitecturală a aparatului percepției și receptării și loc dedicat religiei atenției, unde umanul înțelege posibilitatea de a participa la propria formulare, prin mișcarea dublă interior-exterior, apropiere și distanță, de experimentat și reflectat/privit deopotrivă.
Instituția performance-ului este un proiect care chestionează lipsa unei asemenea instituții dedicate și pledează pentru performance ca modalitate de a gândi și acționa în realitate, chestionând propriile condiționări (precaritatea) căutând un mod de a fi împreună ca o societate permeabilă temporară, fără consens, mișcați uneori de curenți comuni, fără nevoie de etichetele externe de colectiv sau grup.
Instituția are la bază patru parametri/forme de disidență: Iubirea, Peisajul, Odihna și Corul.
Grafică: Viktoria Staykova, Sebastian Danciu
Instituția performance-ului este un program conceput de artista Adriana Gheorghe, co-produs de Teatre/Theatres și PETEC și co-finanțat de AFCN. Proiectul nu reprezintă în mod necesar poziţia Administrației Fondului Cultural Național.
AFCN nu este responsabilă de conținutul proiectului sau de modul în care rezultatele proiectului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitatea beneficiarului finanțării.

