ZIZ – Art and Social Area
Durată: 4 ore
Public Oricine, cu sau fără cont de Facebook
🇬🇧 EN below
𝙎𝙝𝙖𝙧𝙞𝙣𝙜 𝙬𝙚𝙞𝙜𝙝𝙩, 𝙨𝙝𝙖𝙧𝙞𝙣𝙜 𝙢𝙚𝙖𝙣𝙞𝙣𝙜 | 𝙖𝙩𝙚𝙡𝙞𝙚𝙧 𝘾𝙤𝙣𝙩𝙖𝙘𝙩 𝙄𝙢𝙥𝙧𝙤𝙫𝙞𝙨𝙖𝙩𝙞𝙤𝙣 𝙘𝙪 𝘼𝙙𝙧𝙞𝙖𝙣𝙣𝙖 𝙈𝙞𝙘𝙝𝙖𝙡𝙨𝙠𝙖
10 august, între orele 16:00 – 20:00 (2h30 atelier + 1h30 jam session)
Locație: ZIZ – art and social area, Cluj, RO.
Participarea este gratuită dar înscrierea în acest formular este necesară, locurile fiind limitate la 20.
FORM: https://forms.gle/zzpxxkvKGhigdpDN6
Limba de predare: engleză | Deschis pentru orice nivel.
Despre atelier:
Acest atelier este inspirat de principiile 𝘾𝙤𝙣𝙩𝙖𝙘𝙩 𝙄𝙢𝙥𝙧𝙤𝙫𝙞𝙨𝙖𝙩𝙞𝙤𝙣 și Capoeira. Vom porni de la practicarea abilităților ce protejează corpul în cădere, susținerea propriei greutăți și a partenerilor și organizarea structurii corporale în tranzițiile de la o mișcare la alta. Odată stabilit acest fundament, vom cerceta apoi idei și moduri jucăușe de a ne provoca partenerii de mișcare și a dezvolta o corporalitate atentă, alertă și receptivă.
Despre trainer:
𝘼𝙙𝙧𝙞𝙖𝙣𝙣𝙖 𝙈𝙞𝙘𝙝𝙖𝙡𝙨𝙠𝙖 este o dansatoare, coregrafă și facilitatoare poloneză, stabilită în prezent în India, unde co-regizează în cadrul InContact Collective – o inițiativă care sprijină comunitățile locale de dans prin rezidențe, ateliere și spectacole. Absolventă a Universității din Surrey, Guildford, Marea Britanie (licență în Dans și Cultură, Cum Laudae), Adrianna este specializată în improvizație și colaborare interdisciplinară. A susținut și facilitat ateliere de Contact Improvisation la nivel internațional, inclusiv la festivalul Kayan (Emiratele Arabe Unite), Warsaw Flow (Polonia), festivalurile EIX și LaReunion (Spania) și altele. Portofoliul ei de lucrări despre Contact Improvisation și practica dansului au fost publicate în Resistance and Support (2024) și pe alte platforme. De asemenea, a fost artistă rezidentă la conferința CI@50 din SUA. Cu formări în cadrul DanceAbility International și Siobhan Davies Studios, Adrianna se concentrează pe abordări colaborative, bazate pe comunitate, ale dansului contemporan, ale performance-ului și ale reflecției asupra practicilor de mișcare.
___
Atelierul face parte din proiectul 𝐒𝐤𝐢𝐧, 𝐟𝐥𝐞𝐬𝐡, 𝐛𝐨𝐧𝐞𝐬, 𝐢𝐝𝐞𝐚𝐬, ce vine în susținerea ideii că dansul nu poate fi redus doar la practică sau executare de mișcări golită de presupoziții teoretice și filosofice. Mișcarea, gestul, corporalitatea, cu toatele spun câte ceva despre gândirea ce le declanșează și le dă rezonanță.
𝐒𝐤𝐢𝐧, 𝐟𝐥𝐞𝐬𝐡, 𝐛𝐨𝐧𝐞𝐬, 𝐢𝐝𝐞𝐚𝐬 propune o serie de ateliere, laboratoare artistice urmate de publicarea unor Art Zines cu texte ale dansatorilor implicați, două prezentări performative și un spectacol. Astfel prin participare, lectură, și audiere, publicul larg cât și grupuri de profesioniști împreună amatori dedicați și, mai mult, grupuri de vârstnici – care în mediul nostru socio-cultural au tendința să creadă că dansul nu mai este pentru ei – vor fi invitați să reconsidere relația dintre gândire și mișcare, dintre imaterial și material pentru o reîmprospătare a bucuriei de a dansa dar și o aprofundare a înțelegerii acestei vechi forme de artă.
Atelierele vor avea loc în București, Iași, Sibiu, Brașov, Cluj și Timișoara și au ca scop diseminarea și contextualizarea practică a metodelor Contact Improvisation și Poetic Movement. Acestea vor fi susținute de echipa artistică extinsă PETEC, în colaborare cu artiști și facilitatori locali din dans contemporan și domenii conexe. Accentul cade pe calitatea atenției, pe mișcarea ca spațiu de relație și compoziție spontană, dar și pe capacitatea performerului de a construi sens prin prezență și ascultare.
Printr-o pedagogie care nu pornește de la forma corectă, ci de la context, intenție și compoziție, atelierele devin spații de cercetare corporală și dialog artistic.
Fiecare atelier va fi adaptat contextului local, adresându-se atât dansatorilor cu experiență, cât și artiștilor din alte discipline sau practicanților emergenți. Această etapă contribuie la întărirea unei rețele de practică coregrafică sensibilă, reflexivă și conectată la publicuri diverse, cu accent pe incluziune și dialog.
Contact Improvisation, ca formă de dans, s-a conturat și a evoluat ca un proces de interogație continuă în mișcare, generând o atitudine distinctă și un limbaj coregrafic inseparabil de gândire. Această abordare transformă dansul într-un dialog constant între corp, reflecție și afect, unde interacțiunea dintre dansatori, perspectivele teoretice și redefinirea conceptului de dans devin la fel de importante ca practica însăși.
Proiectul este o co-producție a PETEC și Echo Echo Dance Theatre Company, cofinanțat de AFCN.
Parteneri: Asociația Spațiul de Artă Contemporană, Asociația Zi de Bine, Centrul Național al Dansului București, Centrul Cultural Reduta Brașov, MIMA Muzica, Topic Hub
Parteneri media: Agenția de cArte, Bookhub, Ceașca de cultură, Contacte Culturale, CVLTARTES, Happ.ro, Iscoada, LIFE.ro, Litera 9, Liternet, Matca Literară, Observator Cultural, Palindrom, Radio România Internațional, Subversiv, The Institute.
Proiectul nu reprezintă în mod necesar poziția Administrației Fondului Cultural Național. AFCN nu este responsabilă de conținutul proiectului sau de modul în care rezultatele proiectului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitatea beneficiarului finanțării.
–––––––––
𝙎𝙝𝙖𝙧𝙞𝙣𝙜 𝙬𝙚𝙞𝙜𝙝𝙩, 𝙨𝙝𝙖𝙧𝙞𝙣𝙜 𝙢𝙚𝙖𝙣𝙞𝙣𝙜 | 𝘾𝙤𝙣𝙩𝙖𝙘𝙩 𝙄𝙢𝙥𝙧𝙤𝙫𝙞𝙨𝙖𝙩𝙞𝙤𝙣 Workshop with 𝘼𝙙𝙧𝙞𝙖𝙣𝙣𝙖 𝙈𝙞𝙘𝙝𝙖𝙡𝙨𝙠𝙖
August 10, between 16:00 – 20:00 (2h30 workshop + 1h30 jam session)
Location: ZIZ – art and social area, Cluj, Romania.
Participation is free, but registration via this form is required, as places are limited to 20.
FORM: https://forms.gle/zzpxxkvKGhigdpDN6
Language of instruction: English | Open to all levels.
About the workshop:
This workshop is inspired by the principles of 𝘾𝙤𝙣𝙩𝙖𝙘𝙩 𝙄𝙢𝙥𝙧𝙤𝙫𝙞𝙨𝙖𝙩𝙞𝙤𝙣 and Capoeira. We will start with practicing skills that protect the body in falls, support our own weight and that of our partners, and organize body structure during transitions from one movement to another. Once this foundation is established, we will then explore playful ideas and ways to challenge our movement partners and develop an attentive, alert, and responsive physicality.
About the trainer:
𝘼𝙙𝙧𝙞𝙖𝙣𝙣𝙖 𝙈𝙞𝙘𝙝𝙖𝙡𝙨𝙠𝙖 is a Polish dancer, choreographer, and facilitator currently based in India, where she co-directs within the InContact Collective—an initiative that supports local dance communities through residencies, workshops, and performances. A graduate of the University of Surrey, Guildford, UK (BA in Dance and Culture, Cum Laude), Adrianna specializes in improvisation and interdisciplinary collaboration. She has taught and facilitated Contact Improvisation workshops internationally, including at the Kayan Festival (UAE), Warsaw Flow (Poland), the EIX and LaReunion festivals (Spain), among others. Her portfolio of works on Contact Improvisation and dance practice has been published in Resistance and Support (2024) and other platforms. She was also a resident artist at the CI@50 conference in the USA. With training from DanceAbility International and Siobhan Davies Studios, Adrianna focuses on collaborative, community-based approaches to contemporary dance, performance, and reflective movement practices.
The workshop is part of the project Skin, flesh, bones, ideas, which supports the notion that dance cannot be reduced merely to practice or execution of movements devoid of theoretical and philosophical assumptions. Movement, gesture, and physicality each reveal something about the thinking that initiates them and gives them resonance.
Skin, flesh, bones, ideas proposes a series of workshops and artistic laboratories, followed by the publication of Art Zines containing texts from participating dancers, two performative presentations, and a show. Through participation, reading, and listening, the general public as well as groups of professionals, dedicated amateurs, and especially seniors—who in our socio-cultural environment often believe that dance is no longer for them—will be invited to reconsider the relationship between thought and movement, between the immaterial and the material, to refresh the joy of dancing while deepening their understanding of this ancient art form.
The workshops will take place in Bucharest, Iași, Sibiu, Brașov, Cluj, and Timișoara and aim to disseminate and practically contextualize the methods of Contact Improvisation and Poetic Movement. They will be led by the extended PETEC artistic team, in collaboration with local contemporary dance artists and facilitators from related fields. The focus is on the quality of attention, on movement as a space for relationship and spontaneous composition, as well as on the performer's ability to create meaning through presence and listening.
Through a pedagogy that does not start from the "correct" form but from context, intention, and composition, the workshops become spaces for bodily research and artistic dialogue. Each workshop will be adapted to the local context, addressing both experienced dancers and artists from other disciplines, as well as emerging practitioners. This stage contributes to strengthening a sensitive, reflective choreographic practice network connected to diverse audiences, emphasizing inclusion and dialogue.
Contact Improvisation, as a form of dance, has developed and evolved as an ongoing process of inquiry in movement, generating a distinct attitude and a choreographic language inseparable from thought. This approach turns dance into a continuous dialogue between body, reflection, and affect, where interaction among dancers, theoretical perspectives, and the redefinition of the concept of dance become just as important as the practice itself.
This project is a co-production of PETEC and Echo Echo Dance Theatre Company, co-financed by AFCN.
Partners: Asociația Spațiul de Artă Contemporană, Asociația Zi de Bine, Centrul Național al Dansului București, Centrul Cultural Reduta Brașov, MIMA Muzica, Topic Hub
Media partners: Agenția de cArte, Bookhub, Ceașca de cultură, Contacte Culturale, CVLTARTES, Happ.ro, Iscoada, LIFE.ro, Litera 9, Liternet, Matca Literară, Observator Cultural, Palindrom, Radio România Internațional, Subversiv, The Institute.
The project does not necessarily represent the position of the National Cultural Fund Administration (AFCN). AFCN is not responsible for the project content or the way its results may be used. These are entirely the responsibility of the funding beneficiary.