PERFORMANCE
IN THE SOURCE
Performance-ritual site-specific. special guest: Mehdi Aminian.
Turnul de apă Make a Point în cadrul Uriași de Pantelimon
Performer: Simona Baciu
LOSING THE LAST PETAL BECOMES A HORIZON
Performance la Biblioteca Națională a României în cadrul Nocturnei Bibliotecilor
Performer: Virginia Negru
DANCING DATES
Este o formă de spectacol-cercetare, o practică performativă, un moment de căutare, improvizație, de ezitare încărcată cu intuiție artistică.
Performerii și locația se schimba cu fiecare nouă întâlnire.
Câteva cadre din performance-ul pe care l-au realizat , în Muzeul de Artă Recentă, dansatorii participanți la Contact Bucharest Festival. ”A fost de-a dreptul uimitor să ne pomenim vizitatori în acest spațiu care ne este „acasă”. Relația dintre lucrările de artă și mișcările dansatorilor era atât de intimă, de reală, transformându-se și dezvăluind sensuri nebănuite, încât, pentru mai bine de o oră, am avut sentimentul că suntem în altă parte. Vom reveni și cu alte imagini și filmări. Până atunci stăm să metabolizăm aceste momente literalmente uimitoare.” (MARe)
Protagoniști:
Alexandra Bălășoiu, Anjelika Doniy, Inna Falkova, Smaranda Găbudeanu, Sergey Golovnea, Ksenia Isaeva, Nadya Izosimova, Izumi Kuribayashi, Cristina Lilienfeld, Virginia Negru, Zoe Ramsey și Antonina Sheina, Alexandra Soshnicova și Benno Voorham.
Perspective în mișcare // performance de improvizație şi dans
“Ce fac, ce gândesc, ce simt ceilalţi? Privesc. Oare cum vom începe? M-am blocat! Aici. Cum ies din asta? Acum. Cum contribui la ce se întâmplă? Observ. Sunt atent. Cum propun ceva? E prea mult? Vreau să fiu coerent. Iarăși fac aceleași mişcări! De ce fac asta? Cum să ascult mai bine? Ce conexiune! Ce moment!”
Pot părea întrebări şi observații care ne preocupă în viaţa de zi cu zi, dar de fapt sunt întrebările şi ideile de la care vom începe acest performance de improvizație şi care ne vor frământa până la finalul lui.
Vă invităm să ne urmăriţi într-un proces fragil în care veţi putea vedea în detaliu cum luăm decizii în timp real şi cum acestea creează compoziţii imprevizibile, cum schimbăm şi suntem schimbaţi de spaţiul în care improvizăm, cum ezităm, ne blocăm şi apoi găsim soluţii şi mai ales cum atunci când pare că nu se întâmplă nimic în următoarea secundă se întâmplă TOTUL.
Este un performance de mişcare şi dans (poate conţine urme de muzică, poezie, text, imagine)
Performerii vor fi artiştii PETEC dar şi alți dansatori, muzicieni, actori, invitați speciali interesaţi de improvizaţie ca practică performativă.
Vom încheia cu implicarea publicului doritor în exerciţii/scoruri de improvizaţie şi/sau cu un focused jam session.
VIRGINIA: „Ca artist dansator mă fascinează de mai mulți ani improvizația în dans. Iar faptul că nu îmi place orice apare sub numele de improvizație, mă face să mă gândesc că trebuie să existe ceva specific, o condiție necesară, care să plaseze improvizația pe un loc distinct în rândul categoriilor artistice.
Atunci când scrii, compui, coregrafiezi, treci printr-un proces îndelungat de triere a cuvintelor, sunetelor, imaginilor, mișcărilor, pentru a crea ceva relevant din punct de vedere artistic. Consider că atunci când improvizezi ar trebui să faci cel puțin același lucru însă într-un timp mult mai scurt.
Într-o lucrare coregrafică dar și într-un performance de improvizație ceea ce ne interesează sunt alegerile compoziționale pe care le face artistul. Unii ar putea spune că atunci când nu ai destul de mult timp la dispoziție nu ai cum să iei decât decizii slabe din punct de vedere compozițional (de ex. repetarea unor automatisme motrice) însă ce-ar fi dacă tocmai capacitatea de a lua în mod rapid decizii relevante compoziției de moment este măiestria artistului de improvizație?
Lângă colectivul de artiști PETEC îmi pun întrebări, propun încercări și cercetări în acest domeniu din dorința de a oferi publicului momente de improvizație asemănătoare celor care m-au inspirat și fascinat de-a lungul timpului la alți artiști.”
PETEC: “Priveşte lumea din această perspectivă! Aceasta este ceea ce trebuie spus acum.” declară artistul prin lucrarea sau actul său. Fără această stare de urgenţă şi certitudine nu poate articula nimic. “Acesta este un punct de vedere particular care s-ar putea să aibă reverberații universale”, se gândeşte el. Alfel nu poate acţiona. Vrea să se refere la ceva anume chiar și atunci când nu îi poate găsi numele, sau cuvintele i se par nepotrivite.